منو
X

تصویر
دکتر کتایون متقی
دندانپزشک
(0)
آمار این متخصص
(0) رای
0%

دقت

0%

مفید بودن

0%

دانش و مهارت

0%

رفتار بالینی

0%

وقت شناسی

0%

هزینه اقتصادی

توضیحات پروفایل
  

بنده دکتر کتایون متقی متخصص دندانپزشک کودکان و نوجوانان می باشم. سابقه فعالیت بنده در کار دندنا پزشکی کودکان در حدود هشت سال می باشد من در مطب شخصی خود تلاش کرده ام با ایجاد محیطی آرام و بدون استرس کودکان را جهت انجام درمان های دندان پزشکی با کادری دلسوز همکار در امر درمان نمایم. بنده برای آن دسته از کودکانی که در امر درمان همکاری نمی کنند نیز درمان بیهوشی را اناجم می دهم اما درمان بدون بیهوشی در مطب شخصی بنده صورت می گیرد. همچنین بنده در مطب خود از دستگاه رادیو گرافی دیجیتال استفاده می نمایم که خطرات ناشی از اشعه ایکس به نسبت دیگر تصویر برداری ها بسیار کمتر می باشد. مطب بنده مجهز به جدیدترین و مدرن ترین تجهیزات استریلیزاسیون می باشد. بنده طرف قرارداد با بیمه ها نیز می باشم.
کشیدن دندان های کودکان یکی از دغدغه مند ترین امور مربوط به درمان کودکان است زیرا کودکان اصولا در رابطه با کار دندانپزشکی بسیار دچار استرس و اضطراب از پیش آماده ای می باشند. این استرس برای خانواده های آن ها نیز وجود دارد. در دوران کودکی ممکن است یکسری دندان های شیری را کشید اما اگر درمان به موقع صورت نگیرد ممکن است کودک را در آینده دچار عواقب خطرناکی کند.
زمانی که دندان از دست می رود فضایی خالی بین دندان ایجاد می شود، فضا نگهدار وسیله ای است که سبب می شود این فضای خالی میان دندان ها همچنان حفظ بشود و زمانی که دندان جدید رویش می کند در جای درست خود رشد نماید و دندان هایی که در آینده رشد می کند دیگر به ارتودنسی و چه بسا جراحی نیاز نداشته باشد. زمانی که دندان های شیری کودک می افتد و دندان ها دائمی جایگزین آن می شود اگر دهان آمادگی جهت رشد یک دندان جدید نداشته باشد در اینجا می بایست از فضا نگهدارنده استفاده شود. زیرا زمانی که دندان‌های دائمی رشد کنند، به علت از دست رفتن فضا برای رشد دندان دائمی، با مشکل کمبود فضا روبه‌رو خواهد شد. فضا نگهدار عاملی می شود تا فضای دندان دائمی برای همیشه محفوظ باقی بماند. ما زمانی از فضا نگهدار برای کودکان استفاده می نماییم که کودک دندان های شیری خود را بسیار قبل تر از رویش دندان های دائمی از دست بدهد در نتیجه در این مواقع از فضا نگهدار استفاده می شود. دندان های شیری برای کودکان بسیار حائز امیت می باشد. در زمانی که دندان شیری ناگهانی و زود هنگام از دست برود این احتمال وجود دارد که دندان های دائمی به جای آن که در محل مربوط به خودشان رشد و رویش کنند در جای خالی دندان شیری از دست رفته رشد کنند. اگر دیگر دندان های دائمی بخواهند رشد کنند به علت نبودن فضای خالی جهت رویش دندان برای رشد، چنانچه سایر دندان‌های دائمی بخواهند رشد کنند، به خاطر نبود فضای مورد نیاز جهت رشد، سیستم دندان های دائمی به دلیل نبود و کمبود فضا با مشکل مواجه می شود. جهت این که این مشکل کمبود فضا مرتفع گردد و دندان های دائمی با ناهماهنگی رشد نکنند، دندان پزشک از فضا نگهدار برای کودک استفاده می کند. فضانگهدار باعث می ‌شود فضایی که ایجاد شده است پس از افتادن دندان همچنان حفظ شده و دندان جدید در جای اصلی خودشان رشد کنند.
بخش دیگر در درمان های دندان پزشکی کودکان که حائز اهمیت می باشد فلورایدتراپی در کودکان می باشد. پوسیدگی دندان از رایج ترین بیماری های دندان محسوب می شود و هر کس با هر سن و جنس و نژاد به آن دچار خواهد شد. مشکلات مرتبط با پوسیدگی دندان از دوران کودکی آغاز می شود اما بنا بر آمار گرفته شده کمتر کسی در این دوران به دندان پزشکی مراجعه می نماید. آمار ها نشان گر این موضوع می باشد که حدود یک چهارم از کودکان تا قبل از رفتن به مدرسه هرگز به دندان پزشک مراجعه نکرده اند و حتی ویزیت نشده اند. اما در حالی که ۸۰ درصد پوسیدگی های دندان به دوران کودکی بر می گردد به دلیل دانش ناکافی که در کودکان وجود دارد یا بر اثر ضربه ها و وجود شیار های گود روی جونده دندان ها. و البته میزان پوسیدگی دندان های کودکان ایرانی سه برابر از میزان آمار جهانی بیشتر است بدین صورت که کودکانی که در سن ۱۰ الی ۱۲ سالگی قرار دارند هر کدام دندان هایی کشیده و یا پوسیده دارند. ما برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در فرزندانتان فلورایدتراپی را برای فرزندان شما پیشنهاد می کنیم تا در آینده از دندان های بهتری برخوردار باشند. البته در سال ‌های اخیر وزارت بهداشت انجام فلوراید تراپی را در کودکان در دبستان ‌ها و مهدکودک های کشور ایران آغاز کرده است. فلوراید تراپی در کودکانی که زیر سن ۶ سال قرار دارنند و دارای دندان های شیری می باشند باعث محکم نمودن دندان های شیری و نیز تاثیر بسیار بسزایی بر دندان های دائمی در آینده دارد. البته فلوراید تراپی فقط برای کودکان نیست بلکه افراد دیگری که بسیار به علت های مختلف دهان آن ها زود خشک می شود و یا افرادی که درمان ارتودنسی انجام داده اند نیز در افرادی که به بیماری سرطان مبتلا هستند و کسانی که لثه آن ها به تحلیل رفته است و دندان های حساس دارند توصیه می شود و کاربرد دارد.

مشخصات
  • جنسیت مونث
  • وابسته به کلینیک خصوصی
  • تجارب / مهارت ها متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان
  • دانشگاه
  • رشته تحصیلی دندانپزشکی
  • گواهینامه ها
  • پست های مدیریتی
  • مقطع تحصیلی بورد تخصصی دکترا
  • کلمات کلیدی دکتر کتایون متقی متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان (دارای بورد تخصصی) ، درمان ریشه دندان (عصب کشی) ، فلوشیپ و مسترشیپ، ترمیم و زیبایی دندان ، سفید کردن دندان، ساییدگی دندان، تغییر اندازه دندان، روکش دندان، ترمیم دندان شکسته، مرتب کردن داندان، جرم گیری دندان، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، ارتوسرجری، ناهنجاری دهان و دندان، عصب کشی، بلچینگ، لمینت، منظم کردن دندان ها، خدمات دندانپزشکی زیبایی، آموزش بهداشت دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند، بستن فضا های بین دندانی، ارتودنسي بزرگسالان، ارتودنسي شفاف، ارتودنسی براکت شفاف، ارتودنسی ثابت و متحرک ، ارتودنسی دیمون ، جراحی سینوس فک، درمان فاصله های بین دندان، درمان چرخش و نا مرتبی دندان ها، ورم دندان، ارتودنسی نامرئی ، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، پروتز ثابت و متحرک، جراحی دندان های نهفته، درمان مال اکلوژن پروتز ثابت و متحرک، طراحی لبخند، ترمیم دندان با اشعه، جرم گیری دندان ها و سفید کردن دندان ها، جراحی دندان های نهفته، عقل، جراحی لثه در مطب دندانپزشکی، متخصص ارتودنسی، متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان.  
تخصص ها
قرار ملاقات
همه روزه صبح ها از ساعت: ۹:۳۰ تا ۱ ظهر همه روزه عصر ها از ساعت: ۴:۳۰ تا ۱۰:۳۰ شب
تصویر
دکتر کتایون متقی
دندانپزشک
(0)

E-Teb.com © Copyright 2016 دندانپزشکان. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر