منو
X

تصویر
دکتر نیلوفر حلوانی
دندانپزشک
(3)
No comments found.
آمار این متخصص
(3) رای
40%

دقت

0%

مفید بودن

0%

دانش و مهارت

20%

رفتار بالینی

0%

وقت شناسی

0%

هزینه اقتصادی

توضیحات پروفایل
  

بنده دکتر نیلوفر حلوانی متخصص دندان پزشکی کودکان و نوجوانان و دارای بورد تخصصی این رشته می باشم. بنده علاوه بر کار طبابت به عنوان فعالیت حرفه ای خود به امر تدریس و پژوهش در دانشگاه نیز مشغول به فعالیت می باشم و تلاش کرده ام همواره از محیط آکادمیک دانشگاه دور نباشم و در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی به عنوان استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مشغول به امر تدریس و پرورش دانشجویان رشته دندان پزشکی می باشم. در اینجا قصد دارم جهت آشنایی والدین توضیحاتی در ارتباط با ارتودنسی پیشگیری کودکان در دندان پزشکی کودکان به والدین گرامی ارائه دهم. بنده هم چون سایر همکارانم در حوزه داندان پزشکی کلیه معاینات مربوط به این حوزه و درمان در این خصوص را انجام می دهم.
خدمات ارتودنسی پیشگیری: درمان های زودهنگام ارتودنسی چیست ؟ اصطلاح درمان زود هنگام ارتودنسی شامل کلیه درمان هایی می باشد که در زمان دوره دندان های شیری و دندان های شیری دائمی (سن ما بین ۶ الی ۱۲ سالگی در کودک ) انجام می شود و هدف این درمان حذف و یا کم کردن مشکلات مربوط به دندان و مشکلات اسکلتی در صورت می باشد به بیانی دیگر هدف اصلی این نوع مداخله، آماده سازی شرایطی است که تکامل بر هم آیی را بهبود و مناسب می کند. درمان های زودهنگام ارتودنسی شامل درمان های زیر می شود : درمان های ارتودنسی پیشگیری شامل درمانهایی هستند که از تکامل بر هم آیی، پیش از ان که بوجود آید جلوگیری می کنند. مانند استفاده از انواع مختلف فضای نگه دار ها یا کنترل کردن عادات دهانی مثل دندان قروچه و یا مکیدن انگشتان.
درمان‌های ارتودنسی در سالیان پیش تنها مختص به کودکان می شد و حتی این باور در عموم مردم ریشه کرده بود اما این نکته را باید متذکر شوم که دندان ها در هر سنی قابلیت جا به جایی دارند و طرز حرکت دندان ها در هر سنی از فرد مشابه می باشد. درمان بوسیله این افراد نیز دارای محدودیت هایی نیز می باشد که تنها بوسیله یک متخصص دندان پزشکی قابلیت مشخص شدن را دارد. بهترین هنگام برای درمان ارتودنسی زمانی می باشد که کلیه دندان های شیری فرد افتاده باشند و دندان های دائمی تمامی آن ها در آمده باشند. مدت زمان درمان بر اساس نوع مشکل و شدت مشکل فرد نیز متفاوت است. گاهی اوقات به علت مراجعه کردن دیر هنگام بیماران به دندان پزشکی بسیاری از مشکلات بیماران تشخیص داده نمی شود و در واقع بیماران در وقت مناسب تحت درمان دندان پزشکی قرار نمی گیرند. ارتودنسی اگر در زمان کودکی انجام شود در دو مرحله صورت می گیرد و آن زمانی است که هنوز تمامی دندا های شیری از دهان خارج نشده است و به صورت مختلط دندان های شیری و دائمی در دهان فرد دیده می شود این درمان در مرحله اول خود در سن هشت یا نه سالگی کودک آغاز می شود و درمان مرحله دوم نیز در زمان بعد از ۱۳ سالگی فرد اغاز می گردد. درمان زود هنگام ارتودنسی فضای کافی و لازم را جهت رشد خوب کلیه دندان های دائمی ایجاد می کند و لزوم کشیدن دندان ها را به علت نبود فضای کافی در سال های بعد در درمان ارتودنسی را کم می کند. هیچ گونه ضمانتی وجود ندارد که با انجام ارتودنسی پیشگیری در دوران کودکی، در زمان بزرگسالی دندان ‌ها مرتب و در یک ردیف باقی بمانند. جهت مرتب شدن کامل دندان‌ ها امکان دارد در دوران نوجوانی به یک مرحله کوتاه مدت درمان ارتودنسی احتیاج داشته باشید. بعد از این که کلیه دندان های دائمی در کودک در آمدند، پروسه و اصلاح دندان ‌ها کامل خواهد شد. با ارتودنسی پیشگیری بیشتر مشکلات اصلی و مهم در فک، اصلاح و رفع می ‌شوند. درمان نهایی که در دوران نوجوانی فرد صورت می گیرد، ساده ‌تر، کم ‌هزینه ‌تر و کوتاه ‌تر خواهد بود. در صورت تمایل به ارتباط با من و بهره مندی از خدماتم در زمینه های اشاره شده می توانید با تعیین نوبت قبلی به آدرس درج شده مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از طریق راه های ارتباطی ثبت شده (آدرس مطب، شماره تماس) اقدام کنید.

مشخصات
  • جنسیت مونث
  • وابسته به کلینیک خصوصی
  • تجارب / مهارت ها متخصص دندان پزشکی کودکان و نوجوانان
  • دانشگاه
  • رشته تحصیلی دندانپزشکی
  • گواهینامه ها
  • پست های مدیریتی
  • مقطع تحصیلی بورد تخصصی دکترا
  • کلمات کلیدی دکتر گلناز ملیحی متخصص دندانپزشکی کودکان (دارای بورد تخصصی)، درمان ریشه دندان (عصب کشی) ، فلوشیپ و مسترشیپ، ترمیم و زیبایی دندان ، سفید کردن دندان، ساییدگی دندان، تغییر اندازه دندان، روکش دندان، ترمیم دندان شکسته، مرتب کردن داندان، جرم گیری دندان، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، ارتوسرجری، ناهنجاری دهان و دندان، عصب کشی، بلچینگ، لمینت، منظم کردن دندان ها، خدمات دندان پزشکی زیبایی، آموزش بهداشت دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند، بستن فضا های بین دندانی، ارتودنسي بزرگسالان، ارتودنسي شفاف، ارتودنسی براکت شفاف، ارتودنسی ثابت و متحرک ، ارتودنسی دیمون ، جراحی سینوس فک، درمان فاصله های بین دندان، درمان چرخش و نا مرتبی دندان ها، ورم دندان، ارتودنسی نامرئی ، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، پروتز ثابت و متحرک، جراحی دندان های نهفته، درمان مال اکلوژن پروتز ثابت و متحرک، طراحی لبخند، ترمیم دندان با اشعه، جرم گیری دندان ها و سفید کردن دندان ها، جراحی دندان های نهفته، عقل، جراحی لثه در مطب دندان پزشکی، متخصص ارتودنسی، متخصص دندان پزشکی کودکان.
تخصص ها
  • دندانپزشک کودک
تصویر
دکتر نیلوفر حلوانی
دندانپزشک
(3)

E-Teb.com © Copyright 2016 دندانپزشکان. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر