منو
X

تصویر
دکتر مهرداد فتحیان
ارتودنسی
(0)
No comments found.
آمار این متخصص
(0) رای
0%

دقت

0%

مفید بودن

0%

دانش و مهارت

0%

رفتار بالینی

0%

وقت شناسی

0%

هزینه اقتصادی

توضیحات پروفایل
  

دانشگاه بوستون آمریکا به جهت نام و آوازه‌ای که دارد از سخت‌ترین دانشگاه‌ های جهان برای پذیرش دانشجو و تحصیل در آن می‌باشد. من دکتر فتحیان متخصص ارتودنسی پس از کسب رتبه برد دندانپزشکی با نمره ۹۶ درصد و ثبت تحقیق در زمینه ارتودنسی از میان کلیه داوطلبان این رشته در آمریکا و سراسر جهان، رتبه ۹ در بین ۲۵۰۰۰ شرکت کننده جهت ورود به دانشگاه‌ های آمریکا را کسب نموده تا موفق شوم تحت نظر برجسته ‌ترین متخصصین این رشته درس آموختم. بنده در سال ۲۰۱۱ به ایران، پس از ۱۹ سال کار و تحصیل مهاجرت مجدد نمودم.
سوابق کاری اینجانب:
سوابق کاری در کاتن وود دنتال و کریک ساید دنتال ، از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۴ ، کانادا
در برز دنتال از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ ، امریکا
در ایز ارتودنسی کلینیک ،از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ ، امریکا
حال میخواهم در مورد ارتودنسی توضیحاتی ارائه بدهم:
زمانی که سخن از عمل ارتودنسی به میان می اید بدون تردید همان سیم ها و نگین هایی که بر روی دندان های بسیاری از افراد دیده ایمو نیز نحوه قرار گیری آن ها در دندان به ذهنمان متبادر می و بیشتر این مراجعه کنندگان نگران ظاهر خود و تاثیر این سیم ها بر زیبایی خود را دارند. اگر چه تخصص ارتودنسی فراتر از این سیم ها و براکت ها می باشد فواید آن بسیار مهم و چه بسا گاهی الزامی نیز می باشد. متخصصان ارتودنسی نیز نگرانی هایی مانند موقعیت دندان ها در دهان بیمار ، استفاده از بهترین روش در راستای قرار گیری دندان ها در موقعیت مکانی درست دارند و آن ها همیشه سعی می کنند راه درست و اصولی را د رجهت این درمان به کار بگیرند.
این درست است که داشتن لبخندی زیبا و ایده ال حس اعتماد به نفس و راحتی حضور در اجتماع را برای فرد ایجاد می کند و اثرات مثبت روحی و روانی فارغ از زیبایی نیز برای فرد بر جای می گذارد. طرح لبخند روشی اصلی در زیر شاخه های ارتودنسی محسوب می شود و نکته قابل توجه این است که بر خلاف باور عموم هیچ گاه برای انجام این عمل درمانی دیر نیست و در هر سنی امکان اصلاح دندان و موقعیت قرار گیری فکین به خوبی قابل بهبودی است. هر چند که مزیت های ارتودنسی تنها به بهبود زیبایی ظاهری محدود نمی‌شود، ردیف بودن و منظم بودن دندان‌ ها عملکرد گاز زدن، جویدن و حتی توانایی گفتار با انجام عمل ارتودنسی بهتر می شود. از طرفی تمیز کردن دندان ها زمانی که روی هم هستند و در موقعیت نا مناسبی قرار دارند بسیار سخت تر می شود در نتیجه مزیت دیگر این کار جلوگیری از پوسیدگی دنددان ها و راحتی در بهداشت و مسواک زدن آن ها ست. فایده ارتودنسی در این است که قدرت طبیعی بدن جهت تغییر فرم بافت را در کنترل خود درمی‌آورد. وسایل و تجهیزات ارتودنسی با انجام نیرویی کم اما به تدریج استخوان را به مرور تغییر فرم می‌دهد و دندان‌ ها در موقعیت اصلی و مناسب خود به حرکت در می آورد.
سن هیچ گاه مانعی جهت انجام درمان ارتودنسی نیست. درستی قرار گیری دندان ها سبب منظم شدن آن ها و در تنیجه زیبایی در لبخند می شود و این حسی زیبا در تمامی سنین برای ما به ارمغان می آورد و همیشه در زندگی ما و صورتمان دارای اهمیت است. بر خلاف باور عموم که فکر می کنند چون رشد در سن بزرگسالی متوقف می شود بنابراین این درمان را نمی توان انجام داد در حالی که ارتودنسی را در هر سنی می توان اناجم داد و با این کار از دندان هایی منظم و لبخندی زیبا می توان بهره مند بود. درمان ارتودنسی شاخص ترین فایده آن علاوه بر داشتن لبخندی زیبا جلوگیری از پوسیدگی دندان ها نیز می باشد زیرا با دندان هایی نامرتب کار مسواکزدن سخت تر می گردد و در نتیجه بعضی از دندان ها را دچار پوسیدگی می کند. عمل ارتودنسی به عواملی چون میزان سن، چگونگی نا منظمی در دندان ها بستگی دارد که دندانپزشک روش خاص خود را برای درمان اتخاذ می کند. هر یک از این راه ها خود مراحلی در انجام درمان ارتودنسی دارد که شامل ارزشیابی ، سیم کشی دندان و مراقبت از دندان ها و معاینات بعدی است که دندانپزشک به بیمار خود توصیه می کند. بنابراین انجام عمل ارتودنسی به همکاری بیمار نیز بسیار بستگی دارد.
بهترین سن برای انجام ارتودنسی: طبیعتا بهترین سن برای انجام کار ارتودنسی از دوران کودکی زمان رشد فرد است.زیرا در این سن از همین خصوصیت در حال رشد بودن می توان نهایت استفاده را در جهت حرکت دادن فکین و مرتب کردن دندان ها به راحتی برد . در این سن با پهن نمودن فک بالایی دهان فضای بیشتری را برای دندان ها بوجود می آورد و به هم فشردگی در دندان ها از میان می رود. خاصیت دیگر انجام ارتودنسی در سن کودکی این است که طول دوره درمان را هم کاهش می دهد. بنابراین بهترین سن برای ارتودنسی دندان ، در سنین پایین زندگی افراد است. آنچه که گفته شد فقط مزیت های مربوط به انجام ارتودنسی در سنین پایین است و این به هیچ وجه بی تاثیر بودن کار ارتودنسی در افراد بزرگسال را بازگو نمی کند و در واقع دندان های سالم را در هر سنی می توان جا به جا کرد و هم ردیف یکدیگر قرار داد. پس هرگز برای آغاز درمان دیر نیست. بر اساس آمار هم اکنون از هر پنج بیماری که خواهان عمل ارتودنسی هستند یک نفر از آن ها بزرگسال است. متخصص پیش از شروع درمان ارتودنسی بزرگسالان معاینه دقیقی را برای بررسی وجود نشانه ‌های بیماری ‌های لثه انجام می‌دهد و در صورت لزوم اقدام‌ های ضروری را برای درمان انجام می‌دهد.

مشخصات
  • جنسیت مذکر
  • وابسته به کلینیک خصوصی
  • تجارب / مهارت ها متخصص ارتودنسی
  • دانشگاه
  • رشته تحصیلی دندانپزشکی
  • گواهینامه ها
  • پست های مدیریتی
  • مقطع تحصیلی بورد تخصصی دکتری
  • کلمات کلیدی دکتر مهرداد فتحیان ، دندانپزشک، دکتر مهرداد فتحیان متخصص ارتودنسی، جراحی دهان و فک و صورت ، جراحی دهان و فک و صورت ، جراح و دندانپزشک، جراحی کاشت دندان (ایمپلنت)، جراحی شکستگی فک و صورت، جراحی شکاف و لب و کام در تهران، جراحی کیست و تومور فک و صورت، جراحی زیبایی فک و چانه در تهران، دکتر مهرداد فتحیان استاد دانشگاه، دکتر مهرداد فتحیان ، جرم گیری دندان، کشیدن و پر کردن دندان با بهترین متریال کلیه خدمات ترمیم و پر کردن دندان ها، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، خدمات دندانپزشکی زیبایی، آموزش بهداشت دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند و بستن فضا های بین دندانی، پروتز ثابت و متحرک، ارتودنسی ثابت و متحرک، ترمیم دندان با اشعه، جرم گیری دندان ها و سفید کردن دندان ها، جراحی دندان های نهفته، عقل، جراحی لثه در مطب دندانپزشکی، دکتر مهرداد فتحیان متخصص ارتودنسی، جراحی دهان و فک و صورت.
تخصص ها
  • دندانپزشک
  • ارتودنسی
تصویر
دکتر مهرداد فتحیان
ارتودنسی
(0)

E-Teb.com © Copyright 2016 دندانپزشکان. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر