منو
X

تصویر
دکتر فاطمه تیموری
ارتودنسی
(0)
آمار این متخصص
(0) رای
0%

دقت

0%

مفید بودن

0%

دانش و مهارت

0%

رفتار بالینی

0%

وقت شناسی

0%

هزینه اقتصادی

توضیحات پروفایل
  

من دکتر فاطمه تیموری متولد سال ۱۳۶۲ ورودی سال ۱۳۸۱ در رشته دندانپزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستم و فارغ التحصیل در رشته دندانپزشکی عمومی در سال ۱۳۸۷ و پذیرش در همان سال در آزمون تخصصی ارتودنسی دانشگاه آزاد تهران شدم.
همچنین فارغ التحصیل دوره تخصصی ارتودنسی در سال ۱۳۹۱می باشم و هم اکنون عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان می باشم. امیدوارم بتوانم خدمات ارتودنسی شایسته و لبخندی زیبا را برای شما به ارمغان بیاوریم. در مطب دندانپزشکی اینجانب با تخصص دندانپزشکی ارتودنسی به افراد برای انتخاب بهترین روش ‌های درمان جهت دست یابی به دندان هایی ایده‌آل و دندان های زیبا کمک می‌شود. بنده با مشاوره های لازم به افراد و مراجعه کنندگان حاضر کمک ها و مشورت های لازم در راستای انتخاب بهترین طرح درمان برای دندان های خود و یا استفاده از هر کدام از تکنیک های دندانی که به بهبود خنده آن ها و زیبایی متاثر از خنده بر چهره کمک می کند، صحبت های لازم به عمل می آید. این توضیحات تا جایی بیان می شود که سعی شود با جزییات لازم و کامل ارائه شود تا آن ها بهترین انتخاب را به عمل آوردند. در واقع در مطب بنده ضمن ارایه به روز ترین روش های ارتودنسی هدف ما کمک به شما در به دست آوردن لبخند زیبا و دندان های مرتبی است که اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. ارتودنسی درمانی نیست که تنها به دوران نوجوانی اختصاص یابد بلکه حتی بسیاری از بزرگسالان نیز در سنین بالا می توانند توسط متخصص ارتودنسی از این درمان بهره مند شوند.
اما ارتودنسی چیست و فواید و مزایای این کار چیست؟ شاید به ظاهر امری برای زیبایی باشد اما متوجه این موضوع می شویم که این کار نه تنها جنبه زیبایی دارد بلکه حتی جنبه درمانی بسیاری در خود دارد و از دندان های شما برای سالیان اگر محافظت درست انجام شود، انجام می دهد.
ارتودنسی یکی از تخصص های دندانپزشکی است که در جهت ردیف کردن و نظم دادن به دندان ها در یک راستا و هماهنگی درست فک ها و حرکت آن ها در جایگاه صحیحشان عملکرد دارد. یکی از مهم ترین وظیفه های این رشته تخصصی ابتدا تشخیص ناهنجاری هایی است که در دندان و فکین وجود دارد و سپی اقدام به بهترین عملکرد درمانی برای آن ها است. بهترین عملکرد گاه با یکی از انواع ارتودنسی شامل درمان های ثابت یا متحرک انجام می گیرد. ارتودنسی همان طور که برای بسیاری اشنا است همان نگین ها یا براکت هایی است که به دندان می چسبند یابه صورت سیم متحرک یا به صورت پلاک نامرئی بر دندان قرار می گیرد. به طور کلی در این روش درمانی دو گروه درمانی داریم یا درمان به صورت ردیف کردنو بهبود موقعیت دندان ها است یا در راستای بهبودی نا هنجاری های مرتبط با فک ها است که هر گروه دستگاه های مخصوص به خود برای درمان را خواستار هستند که بسته به بیمار ممکن است در هر دو گروه جای بگیرند. همکاری بیمار با پزشک در روند و تسریع بهبودی وی بسیار موثر است و همچنین اگر جهت رفع ناهنجاری دندان های خود به موقع به دندانپزشک مراجعه نمایند روند درمانی بهتری خواهند داشت و از نا هنجاری های بیشتر و بعد تر دهان خود جلوگیری می کنند. اگر در درمان این ناهنجاری ها بی توجهی شود و رفته رفته دندان ها را با اوضاع بد تری مواجه نماید علاوه بر درمان ارتودنسی به جراحی فک نیز نیازمند خواهید بود.

بنا بر دلایلی متعددی در دندان ها و دهان بعضی از افراد نا هنجاری هایی مانند کج شدن دندان ها و روی هم افتادن آن ها اتفاق می افتد و به همین شکل دندان هایشان رشد می کند. این روی هم افتادن ها به جهت این است که در افرادی دهان شان برای این تعداد از دندان ها کوچک است و در نتیجه دندان هایشان روی هم می افتد. این نا هنجاری ها نیز در فکین دیده می شود و گاهی فک بالایی به سمت جلو امده که اوربایت نامیده شده و یا بر عکس فک پایین به جلو حرکت کرده است و اختلال آندربایت نامیده می‌شود. این اختلالات در دندان و فکین باعث تغییرات در ظاهر و صورت افراد می شود و سبب بوجود آمدن شرایط اجتماعی منفی و حس اعتماد به نفس واقعی را از فرد سلب می کند. نا هنجاری های فکین معمولا علت ژنتیکی دارد اما دلایل دیگری نیز غیر دلایل ارثی وجود دارد مانند جایگزینی زود از هنگام دندان های دائمی به جای دندان های شیری، التهابات در لثه، فشار بیش از اندازه بر روی دندان ها که وارد می شود و بسیاری دیگر از مشکلات که باید با پزشک مشورت شود. ارتودنسی در واقع عملی است که تسط آن دندان ها منظم و هم ردیفی هم دیگر قرار می گیرند و فکین را در موقعیت مناسب خود به حرکت در می اورد همچنین با استفاده از ارتودنسی فاصله ایجاد شده میان دندان ها از میان می رود. عملاً جهت انجام کار ارتودنسی هیچ گاه دیر نیست و در هر سنی امکان انجام این عمل ممکن است و امروزه با پیشرفت در روش های ارتودنسی، درمان بسیار راحت تر و سریع تر نیز شده است. ارتودنسی موجب برطرف کردن مشکلات گوارشی می شود: یعنی جویدن غذا با دندان هایی سالم تر باعث عملکرد بهتر در جویدن غذا و کمک به هضم آن و در نتیجه کمک به گوارش بهتر غذا می کند. با داشتن دندان هایی نا مرتب و نا منظم کارایی جویدن غذا در دهان کاهش پیدا می کند و مشکلاتی با خود به همراه می آورد..ارتودنسی همچینن باعث درمان مشکلات عضلانی می شود: اگر فردی به دلیل وجود نا هنجاری در دهان خود همیشه با یک طرف دندان خود غذا را بجود بنابراین عضلات یک قسمت نسبت به قسمت دیگر بزرگتر جلوه می کند و نامتقارن در صورت وی ایجاد می شود و این در زیبایی صورت فرد نیز تاثیر بسزایی دارد.
مزیت
• عملکرد بهتر دندان ها ، جویدن و تکلم
• کاهش ریسک صدمه ، به دندان های بیرون زده
• افزایش توانایی در تمیز کردن دندان ها
• هدایت دندان های دائمی به موقعیت مناسب تر
• بهبود توزیع نیروهای جونده و جلوگیری از الگوی سایش

مشخصات
  • جنسیت مونث
  • وابسته به کلینیک خصوصی
  • تجارب / مهارت ها متخصص ارتودنسی
  • دانشگاه دانشگاه آزاد اصفهان
  • رشته تحصیلی دندانپزشکی
  • گواهینامه ها
  • پست های مدیریتی عضو هیات علمی بخش ارتودنسی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اصفهان
  • مقطع تحصیلی بورد تخصصی دکتری
  • کلمات کلیدی دکتر فاطمه تیموری ، دندانپزشک، دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی ، جراحی دهان و فک و صورت ، جراحی دهان و فک و صورت ، جراح و دندانپزشک، جراحی کاشت دندان (ایمپلنت)، جراحی شکستگی فک و صورت، جراحی شکاف و لب و کام در تهران، جراحی کیست و تومور فک و صورت، جراحی زیبایی فک و چانه ، دکتر فاطمه تیموری استاد دانشگاه، دکتر فاطمه تیموری ، جرم گیری دندان، کشیدن و پر کردن دندان با بهترین متریال کلیه خدمات ترمیم و پر کردن دندان ها، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، خدمات دندانپزشکی زیبایی، آموزش بهداشت دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند و بستن فضا های بین دندانی، پروتز ثابت و متحرک، ارتودنسی ثابت و متحرک، ترمیم دندان با اشعه، جرم گیری دندان ها و سفید کردن دندان ها، جراحی دندان های نهفته، عقل، جراحی لثه در مطب دندانپزشکی، دکتر فاطمه تیموری متخصص ارتودنسی، جراحی دهان و فک و صورت.
تخصص ها
تصویر
دکتر فاطمه تیموری
ارتودنسی
(0)

E-Teb.com © Copyright 2016 دندانپزشکان. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر