منو
X

تصویر
دکتر فائزه فتوحی
دندانپزشک
(0)
No comments found.
آمار این متخصص
(0) رای
0%

دقت

0%

مفید بودن

0%

دانش و مهارت

0%

رفتار بالینی

0%

وقت شناسی

0%

هزینه اقتصادی

توضیحات پروفایل
  

بنده دکتر فائزه فتوحی متخصص دندان پزشکی کودکان و نوجوانان و دارای بورد تخصصی این رشته می باشم. بنده تحصیلات دکتری عمومی خود را از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال ۱۳۸۸ به اتمام رسانیدم بلافاصله با قبوای در کنکور دوره تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوره بورد تخصصی خود را از آن دانشگاه در سال ۱۳۹۱ به اتمام رسانیدم. بنده علاوه بر کار طبابت به عنوان فعالیت حرفه ای خود به امر تدریس و پژوهش در دانشگاه نیز مشغول به فعالیت می باشم و تلاش کرده ام همواره از محیط آکادمیک دانشگاه دور نباشم و در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دانشیار و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مشغول به امر تدریس و پرورش دانشجویان رشته دندان پزشکی می باشم. در اینجا قصد دارم جهت آشنایی والدین توضیحاتی در ارتباط با روند کار بریج دندان کودکان در دندان پزشکی کودکان به والدین گرامی ارائه دهم. بنده هم چون سایر همکارانم در حوزه داندان پزشکی کلیه معاینات مربوط به این حوزه و درمان در این خصوص را انجام می دهم.
کشیدن دندان کودکان : مجموع دندان های شیری در دهان کودکان به طور کامل شامل ۲۰ عدد دندان می باشد. دندان های شیری در زیر لثه ها پنهان شده اند و در انتظار جهت بیرون آمدن از لثه می باشند. هنگامه ی دندان درآوردن دندان هر کودک با دیگری متفاوت است و بعضی از والدین فکر می کنند که دندان های شیری به دلیل این که در آینده می افتند و دندان های دائمی جایگزین آن ها می گردد از اهمیت زیادی برخوردار نیستند. در هر صورت اهمیت این دندان ها به صورت واضح بر هر کسی شفاف و اشکار می باشد و دندان های شیری برای غذا خوردن و درست جویدن غذا، برای زیبایی صورت و داشتن ظاهر خوب، جهت تاثیرات خوب و بسزا در نحوه صحبت و تکلم کودک آنقدر مهم است که سالم ماندنشان جهت رشد صحیح دندان های دائمی که از زیر همین دندان های شیری بیرون می ایند بسیار اهمیت و لازم و ضروری می باشد و با نگهداری و مراقبت های درست و اصولی از دندان های شیری امکان قرار گیری این دندان ها در مکان درست وجود خواهد داشت. دندان های آسیای شیری عموماً به عنوان آخرین دندان های شیری می باشند که در دهان می افتند و در حالت عادی با دندان های دائمی تا زمان رسیدن فرد به سن حدود دوازده سالگی جایگزین نمی گردد، تعداد دندان های شیری همان گونه که گفته شد بیست عدد می باشد که به مرور با دندان های دائمی جایگزین می گردد. در صورت بی اهمیت پنداشتن برای دندان های شیری و توجه نکردن به مراقبت و نگهداری از آن ها دندان درد و عوارض شدید و مختلفی را برای فرد بوجود می آورد که روی دندان های دائمی شخص نیز تاثیر مستقیم می گذارد. پوسیدگی در دندان های کودکان سبب بوجود آمدن دندان درد و ایجاد عفونت یا آبسه دندان گردد و به علت سن کم در کودکان، درمان و ترمیم دندان شیری در کودکان می تواند بسیار مشکل باشد و کودک به علت فرار از درد دندان پرشکی برای درمان این کار به بیهوشی عمومی نیاز باشد که در این کار نیز البته بدون خط نمی باشد. در صورتی که دندان آسیاب شیری در کودکی بر اثر پوسیدگی شدید در آن دندان کشیده شود در ان هنگام الگوی مناسب برای رشد دندان های دائمی از میان می رود و در این هنگام است که در رشد دندان های دائمی با روی هم قرار گرفتن دندان ها و یا قرار گیری نا مناسب آن ها نسبت به موقعیت اصلی شان مواجه می شویم. اصلی ترین علت هایی که سبب می گردد یک دندان احتیاج به کشیدن داشته باشد عبارت است از: پوسیدگی داشتن شدید دندان، به تحلیل رفتن ریشه دندان، وجود بیماری ‌های شدید در لثه، درمان ارتودنسی، نیفتادن دندان شیری کودک در موعد مناسب خود، وجود دندان های اضافی در دهان، شکسته شدن دندان، دندان ‌هایی که در مسیر یک خط شکستگی قرار گرفته و دچار عفونت شده اند، دندان‌ هایی که به دلیل شکستگی استخوان فک صدمه دیده اند، دندان ‌هایی که مشکل زیبایی در خود بوجود آورده اند. روش کشیدن دندان شیری: زمانی که به صورت مشخص و دقیق نشان داده شد که دندان شیری کودک لازم است که کشیده شود امکان دارد که دندان پزشک در همان جلسه معاینه دندان شیری کودک را بکشد و یا این که عمل کشیدن دندان را به زمان دیگری بیاندازد. ریشه یا پالپ هر دندان در درون جایگاهی به اسم ” ساکِت دندانی ” در استخوان فک قرار گرفته شده است و بوسیله یک لیگامنت در این جایگاه محکم و استوار نگه داشته می‌ شود . در صورت تمایل به ارتباط با من و بهره مندی از خدماتم در زمینه های اشاره شده می توانید با تعیین نوبت قبلی به آدرس درج شده مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا از طریق راه های ارتباطی ثبت شده (آدرس مطب، شماره تماس) اقدام کنید.

مشخصات
  • جنسیت مونث
  • وابسته به کلینیک خصوصی
  • تجارب / مهارت ها متخصص دندان پزشکی کودکان و نوجوانان
  • دانشگاه
  • رشته تحصیلی دندانپزشکی
  • گواهینامه ها
  • پست های مدیریتی
  • مقطع تحصیلی بورد تخصصی دکترا
  • کلمات کلیدی دکتر دکتر فائزه فتوحی متخصص دندانپزشکی کودکان (دارای بورد تخصصی)، درمان ریشه دندان (عصب کشی) ، فلوشیپ و مسترشیپ، ترمیم و زیبایی دندان ، سفید کردن دندان، ساییدگی دندان، تغییر اندازه دندان، روکش دندان، ترمیم دندان شکسته، مرتب کردن داندان، جرم گیری دندان، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، ارتوسرجری، ناهنجاری دهان و دندان، عصب کشی، بلچینگ، لمینت، منظم کردن دندان ها، خدمات دندان پزشکی زیبایی، آموزش بهداشت دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند، بستن فضا های بین دندانی، ارتودنسي بزرگسالان، ارتودنسي شفاف، ارتودنسی براکت شفاف، ارتودنسی ثابت و متحرک ، ارتودنسی دیمون ، جراحی سینوس فک، درمان فاصله های بین دندان، درمان چرخش و نا مرتبی دندان ها، ورم دندان، ارتودنسی نامرئی ، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، پروتز ثابت و متحرک، جراحی دندان های نهفته، درمان مال اکلوژن پروتز ثابت و متحرک، طراحی لبخند، ترمیم دندان با اشعه، جرم گیری دندان ها و سفید کردن دندان ها، جراحی دندان های نهفته، عقل، جراحی لثه در مطب دندان پزشکی، متخصص ارتودنسی، متخصص دندان پزشکی کودکان.
تخصص ها
تصویر
دکتر فائزه فتوحی
دندانپزشک
(0)

E-Teb.com © Copyright 2016 دندانپزشکان. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر