منو
X

تصویر
دکتر سودابه سادات سجادی
ارتودنسی
(0)
No comments found.
آمار این متخصص
(0) رای
0%

دقت

0%

مفید بودن

0%

دانش و مهارت

0%

رفتار بالینی

0%

وقت شناسی

0%

هزینه اقتصادی

توضیحات پروفایل
  

من دکتر سودابه سادات سجادی متخصص دندانپزشکی ارتودنسی و دارای بورد تخصصی این رشته می باشم. بنده با اتمام دوره متوسطه و قبولی در آزمون سراسری سال ۱۳۸۲ توانستم وارد رشته مورد علاقه خود یعنی دندان پزشکی شوم و این رشته را در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تحصیلات خود را ادامه دادم. در سال ۱۳۸۳ توانستم رتبه سوم کشوری در ازمون علوم پایه را کسب کنم. سپس در سال ۱۳۸۸ دکترای عمومی دندان پزشکی خود را با موفقیت به اتمام رساندم و بدون وقفه و بنا بر علاقه خود تخصص ارتودنسی را انتخاب کردم و با کسب رتبه ۱۱ کشوری در سال ۱۳۸۸ در رشته ارتودنسی در دانشگاه شاهد پذیرفته شدم. بلافاصله پس از اتمام دوران تحصیلی و اخذ بورد تخصصی در رشته ارتودنسی به عنوان عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اراک در آمدم و تا هم اکنون در کسوت استاد مشغول به فعالیت می باشم. بنده در این داشنگاه بنیان گذار بخش ارتودنسی دانشکده دندان پزشکی اراک نیز می باشم و به مدت دو سال نیز مدیر گروه بخش ارتودنسی در این دنشگاه بودم. بنده به عنوان اولین ارتودنتیست خانم در شهر اراک بوده ام. همچنین ولین مرکز تخصصی دندان پزشکی در شهر اراک را نیز بنده تاسیس نمودم و مشهد همچنان تحصیلات تخصص خود را ادامه دادم و همواره تمام سعی خود را در جهت جلب رضایت شما در این مرکز انجام می دهیم. امید است همیشه سلامت و تندرست باشید. در حال حاضر عضو انجمن ارتودنتیست های ایران می باشم. خدمات بنده در مطب شامل: درمان ارتودنسی دندان های نا منظم و مشکلات فکی کودکان و نوجوانان، درمان ارتودنسی دندان های نا منظم و نا هنجاری های فکی- اسکلتی بزرگسالان، درمان ارتودنسی بالغین جهت آماده سازی برای جراحی فک، درمان ارتودنسی متحرک ثابت با براکت های نامرئی و سرامیکی (همرنگ دندان ) برای بزرگسالان و کودکان. به اعتقاد بنده هر انسانی شایسته است که در طول زندگی خود لبخند زیبا و جذابی داشته باشد و با درمان ناهنجاری ها هر فردی بتواند با اعتماد به نفس و لبخند زیبا تری در جامعه حضور داشته باشد. بنده و کلیه همکاران خود در مطب در اینجا قصد دارم توضیحاتی در ارتباط با سن مناسب ارتودنسی و درمان آن توضیحاتی کوتاه ارائه دهم.
سن مناسب ارتودنسی: بهترین سن برای انجام کار ارتودنسی از دوران کودکی زمان رشد فرد است.زیرا در این سن از همین خصوصیت در حال رشد بودن می توان نهایت استفاده را در جهت حرکت دادن فکین و مرتب کردن دندان ها به راحتی برد . در این سن با پهن نمودن فک بالایی دهان فضای بیشتری را برای دندان ها بوجود می آورد و به هم فشردگی در دندان ها از میان می رود. خاصیت دیگر انجام ارتودنسی در سن کودکی این است که طول دوره درمان را هم کاهش می دهد. زمانی که ساختار صورت در حال رشد باشد در این صورت بهترین دوره برای انجام درمان ارتودنسی است زیرا راحت تر و آسوده تر انجام می شود و مدت زمان درمان نیز کمتر و با موفقیت بیشتر انجام می شود. در صورتی که این مدت زمان گذشته باشد در نتیجه تصحیح رابطه دندان و فکین به زمان بیشتر و صرف انرژی و هزینه بیشتر نیز نیازمند است. با این حال در صورتی که فرد در سن کمتر قرار گرفته باشد هدف اصلی رفع نا هنجاری های فکین و در زمان بزرگسالی با هدف منظم و مرتب کردن دندان ها ارتودنسی انجام می شود. در نتیجه سن در درمان ارتودنسی از این لحاظ با اهمیت است که نوع درمان و امکاناتی که در درمان ارتودنسی در اختیار داریم را به ما نشان می دهد. حال این سوال پیش می آید که بهترین زمان برای شروع ارتودنسی چه زمانی است؟ و آیا از فاکتور رشد می‌توان کمک گرفت یا خیر؟ این توضیح را در ابتدا یادآور شوم که تا زمانی که دندان در دهان فردی وجود دارد می تواند از درمان ارتودنسی بهره بگیرد و هیچ محدودیت سنی برای این درمان وجود ندارد. انجمن ارتودنسی آمریکا می کند که در صورتی اولین مشاوره جهت ارتودنسی انجام شود که می بایست با مشاهده اولین مشکل ارتودنسی انجام گیرد و این معاینه نیز نباید دیر تر از سن ۷ سالگی انجام شود. امکان دارد که آغاز و انجام درمان ارتودنسی در سن ۷ سالگی درمانی ضروری در این سن نباشد اما در همین زمان ویزیت و معاینه ارتودنتیست در مشخص کردن بهترین زمان شروع درمان کمک کننده می باشد. ویزیت به موقع فرد سبب مشخص کردن به موقع مشکل می باشد و فرصت زیادی را جهت درمان ایجاد می کند. تداخل درمان با سن رشد وی سبب هدایت صحیح فکین و دندان ها در موقعیت مناسب خود می شود و از ایجاد مشکلات دیگر و پیچیده تر جلوگیری به عمل می آورد. در سن ۷ سالگی اولین دندان آسیاب دائمی در دهان فرد شروع به رویش می کند که این دندان در جویدن و ثابت شدن الگو و فرم جفت شدن دندان ها نقش بسزایی دارد. در این زمان است که متخصص ارتودنسی می تواند روابطه بین دندان ها و فکین را مورد ارزشیابی قرار دهد.

مشخصات
  • جنسیت مونث
  • وابسته به کلینیک خصوصی
  • تجارب / مهارت ها متخصص ارتودنسی
  • دانشگاه
  • رشته تحصیلی دندانپزشکی
  • گواهینامه ها
  • پست های مدیریتی
  • مقطع تحصیلی بورد تخصصی دکترا
  • کلمات کلیدی دکتر سودابه سادات سجادی متخصص دندانپزشکی ارتودنسی (دارای بورد تخصصی)، درمان ریشه دندان (عصب کشی) ، فلوشیپ و مسترشیپ، ترمیم و زیبایی دندان ، سفید کردن دندان، ساییدگی دندان، تغییر اندازه دندان، روکش دندان، ترمیم دندان شکسته، مرتب کردن داندان، جرم گیری دندان، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، ارتوسرجری، ناهنجاری دهان و دندان، عصب کشی، بلچینگ، لمینت، منظم کردن دندان ها، خدمات دندان پزشکی زیبایی، آموزش بهداشت دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند، بستن فضا های بین دندانی، ارتودنسي بزرگسالان، ارتودنسي شفاف، ارتودنسی براکت شفاف، ارتودنسی ثابت و متحرک ، ارتودنسی دیمون ، جراحی سینوس فک، درمان فاصله های بین دندان، درمان چرخش و نا مرتبی دندان ها، ورم دندان، ارتودنسی نامرئی ، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، پروتز ثابت و متحرک، جراحی دندان های نهفته، درمان مال اکلوژن پروتز ثابت و متحرک، طراحی لبخند، ترمیم دندان با اشعه، جرم گیری دندان ها و سفید کردن دندان ها، جراحی دندان های نهفته، عقل، جراحی لثه در مطب دندان پزشکی، متخصص ارتودانتیکس، متخصص دندان پزشکی ارتودنسی.
تخصص ها
قرار ملاقات
شنبه تا چهار شنبه از ساعت 16 الی 20 شب
تصویر
دکتر سودابه سادات سجادی
ارتودنسی
(0)

E-Teb.com © Copyright 2016 دندانپزشکان. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر