منو
X

تصویر
دکتر زهرا خادموردی
دندانپزشک
(0)
No comments found.
آمار این متخصص
(0) رای
0%

دقت

0%

مفید بودن

0%

دانش و مهارت

0%

رفتار بالینی

0%

وقت شناسی

0%

هزینه اقتصادی

توضیحات پروفایل
  

بنده دکتر زهرا خادموردی متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی می باشم. بنده دارای بورد تخصصی دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی می باشم. بنده دکترای عمومی دندان پزشکی خود را در سال ۱۳۶۷ با رورد به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پس از سپری کردن شش یال تحصیل در سال ۱۳۷۳ با موفقیت به پایان رسایندم و پس از وقفه ای دو ساله در سال ۱۳۷۵ با ورود به دوره بورد تخصصی ترمیمی و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این دوره را در سال ۱۳۷۸ با موفقیت با اتمام رسانیدم و در سال ۱۳۹۳ فلوشیپ ترمیم های زیبایی باند شونده را نیز از دانشگاه علوم پزشکی همدان به اتمام رسانیدم. در سال ۱۳۷۸ به عنوان استاد در داشنگاه علوم پزشکی همدان تا هم اکنون به تدریس مشغول می باشمو در سال ۱۳۹۳ به عنوان استاد تمام این رشته خدمت خود را همچنان ادامه می دهم. حال نیز به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی همدان به فعالیت در امر آموزش و پژوهش مشغول می باشم تا در این رهگذر هم بتوانم تجربیات خود را در اختیار دانشجویان گرانقدر بگذرام و هم با پژوهش های بیشتر بر تجربه و علم خود در کار درمانی بیافزایم. بنده در زمینه تخصص خود یعنی ترمیمی و زیبایی کتاب پیشرفت هایی در گلاس اینومر را به فارسی برگردانده ام و این کتاب در سال ۲۰۰۸ به چاپ رسیده است. علاوه بر این صاحب مقالات متعدد برای مجلات معتبر علمی داخلی و خاجی نیز می باشم و برای بسیاری از مجلات معتبر علمی به عنوان داور همکاری می نمایم. با شرکت در سمینار ها و کنفرانس های علمی از آخرین متد های روز دنیای دندان پزشکی آگاه می شود و این معلومات را چه در کار خود و چه در کار پژوهش و تدریس خود به کار می گیرم و به دانشجویان خود انتقال می دهم. من در حال حاضر عضو انجمن دندان پزشکان ایران از سال ۱۳۷۸ تا کنون و انجمن تخصصی ترمیمی و زیبایی و نماینده این انجمن در شهر همدان از سال ۱۳۷۶ تا کنون می باشم. در اینجا قصد دارم توضیحاتی در ارتباط با درمان ترمیم دندان توضیحاتی کوتاه ارائه دهم.
ترمیم دندان: ترمیم های همرنگ دندان پر کردن و ترمیم دندان های پوسیده با استفاده از مواد همرنگ دندان بسیار مورد توجه مراجعین به کلینیک های دندان پزشکی می باشد. به این دلیل این ماده بسیار با رنگ دندان ها مشابهت دارد و در نتیجه ترمیم دندان ها با این مواد اصلا مشخص نمی باشد. این برتری در این مواد سبب شده است که محبوبیت کامپوزیت ها درمیان مراجعین به کلینیک های دندان پزشکی بیشتر از گذشته شود. ماده رزین کامپوزیت متشکل از ذرات ریز شیشه ای و پلاستیک می باشد و میزان ماندگاری این درمان حدود ۵ سال تخمین زده شده است. ولی این مقدار از ماندگاری به عواملی مانند میزان مراقبت هایی که فرد انجام می دهد و نیز رعایت بهداشت دهان و دندان و داشتن مهارت دندان پزشک نیز در این ترمیم بسیار موثر می باشد. کامپوزیت حاوی مواد تشکیل دهده ای می باشد که به نسبت آمالگام استحکام و مقاومت کمتری دارد که دندان پزشک جهت رفع این مشکل از باندینگ برای دندان بهره می گیرد. این کار سبب نگه داشتن رزین کامپوزیت بر روی دندان ها می ‎گردد. نحوه ترمیم دندان ها با استفاده از مواد همرنگ: در اول کار دندان پزشک دندان های بیمار به خوبی و با دقت بررسی می کند و در صورت نیاز نیز از آن عکسبرداری می کند. دندان پزشک با این کار پوسیدگی هایی که از نظر پنهان شده است را می تواند به خوبی تشخیص دهد و در نهایت بتواند بهتر کار درمان را انجام دهد. دندان پزشک خوب و با تجربه می ‎تواند مواد پر کننده دندان و روکش های کامپوزیت را به صورت غیر مستقیم گرما دهد تا مقدار استحکام و مقاومت ماده کامپوزیتی را افزایش دهد. پس از این مرحله، دندان پزشک ماده رزین کامپوزیت دندان را در کنار مواد دیگری مانند گلاس اینومر مورد استفاده قرار می دهد تا بتواند کار ترمیم دندان را به بهترین نحو انجام دهد. پس از این مرحله دندان پزشک ماده همرنگ دندان یا همان کامپوزیت را در داخل حفره دهان قرار می دهد و فضای خالی دهان را با کامپوزیت پر می کند. ماده آمالگام هنگامی که در داخل حفره دندان قرار می گیرد دندان پزشک با استفاده کردن از وسایل مخصوصی به ان شکل می بخشد و شیار ها و برجستگی ‌هایی که در یک دندان طبیعی وجود دارد را در این ماده نیز شکل می بخشد. براق کردن دندان نیز در آخر کار انجام می ‌گیرد که بواسطه قلم های مخصوصی انجام می‌ گردد. بیمار نیز می بایست بعد از یک هفته درمان مجدد به دندانپزشک مراجعه نماید.

مشخصات
  • جنسیت مونث
  • وابسته به کلینیک خصوصی
  • تجارب / مهارت ها ترمیمی و زیبایی
  • دانشگاه
  • رشته تحصیلی دندانپزشکی
  • گواهینامه ها
  • پست های مدیریتی
  • مقطع تحصیلی بورد تخصصی دکترا
  • کلمات کلیدی دکتر زهرا خادموردی متخصص دندانپزشکی کودکان (دارای بورد تخصصی)، درمان ریشه دندان (عصب کشی) ، فلوشیپ و مسترشیپ، ترمیم و زیبایی دندان ، سفید کردن دندان، ساییدگی دندان، تغییر اندازه دندان، روکش دندان، ترمیم دندان شکسته، مرتب کردن داندان، جرم گیری دندان، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، ارتوسرجری، ناهنجاری دهان و دندان، عصب کشی، بلچینگ، لمینت، منظم کردن دندان ها، خدمات دندان پزشکی زیبایی، آموزش بهداشت دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند، بستن فضا های بین دندانی، ارتودنسي بزرگسالان، ارتودنسي شفاف، ارتودنسی براکت شفاف، ارتودنسی ثابت و متحرک ، ارتودنسی دیمون ، جراحی سینوس فک، درمان فاصله های بین دندان، درمان چرخش و نا مرتبی دندان ها، ورم دندان، ارتودنسی نامرئی ، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، پروتز ثابت و متحرک، جراحی دندان های نهفته، درمان مال اکلوژن پروتز ثابت و متحرک، طراحی لبخند، ترمیم دندان با اشعه، جرم گیری دندان ها و سفید کردن دندان ها، جراحی دندان های نهفته، عقل، جراحی لثه در مطب دندان پزشکی، متخصص ارتودنسی، متخصص دندان پزشکی کودکان.
تخصص ها
  • دندانپزشک
تصویر
دکتر زهرا خادموردی
دندانپزشک
(0)

E-Teb.com © Copyright 2016 دندانپزشکان. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر