منو
X

تصویر
دکتر آرش شهروان
دندانپزشک
(5)
آمار این متخصص
(5) رای
80%

دقت

100%

مفید بودن

0%

دانش و مهارت

0%

رفتار بالینی

0%

وقت شناسی

20%

هزینه اقتصادی

توضیحات پروفایل
  

بنده دکتر آرش شهروان متخصص دندانپزشکی اندودنتیکس یا ریشه دندان و دارای بورد تخصصی در این رشته می باشم. بنده تحصیلات متوسطه خود را در سال ۱۳۷۲ به پایان رسانیدم و با قبولی در آزمون سراسری در سال ۱۳۷۲ در رشته دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران پذیرفته شدم و در سال ۱۳۷۸ دکترای عمومی خود را با موفقیت به اتمام رسانیدم. در سال ۱۳۷۹ وارد دوره تخصص دندان پزشکی در شاخه اندودنتیکس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد شدم و در سال ۱۳۸۲ توانستم دوره بورد تخصصی این رشته را با موفقیت به اتمام برسانم. بنده پس از اتمام تحصیلات خود تلاش کردم از فضای آکادمیک دور نشوم و به عنوان استادیار دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کرمان مشغول به امر تدریس و پژوهش می باشم و همزمان در مطب شخصی خود کار حرفه ای خود را ادامه می دهم. در این راستا بنده صاحب تالیف کتب و مقالات متعدد در مجله های معتر خارجی و داخلی می باشم و همواره تلاش کرده ام تا گوشه ای هر چند کوچک از تجربیات کسب کرده خود را به دانشجویان علم دندان پزشکی انتقال دهم تا از این رهگذر جامعه بهتر و سالم تری را داشته باشیم.
تخصص اندو یا اندودنتیکس از تخصص های دیگر در شاخه علم دندان پزشکی می باشد. اندودنتیکس از ریشه یونانی به معنای داخل دندان می باشد. دندان پزشکان متخصص در این حوزه به کار درمانی داخل دندان می پردازند. دندان پزشکان متخصص اندودنتیکس توصیه می کنند زمانی که دندان ها دچار عفونت یا آسیب شوند حتما به دندان پزشک مراجعه کرده و فورا دندان های خود را مورد معاینه و سپس درمان قرار دهند. بخش های تشکیل دهنده دندان شامل: سطح خارجی دندان از لایه ای سخت به نام مینای دندان تشکیل شده است، مینا ماده ای شیشه ای است که مواد داخل دندان نرم تر می باشند. در قسمت تحتانی مینای دندان لایه ای وجود دارد که دنتین نامیده می شود و متورم تر از خود مینا می باشد. پس از این قسمت به پالپ دندان می رسیم که در این قسمت عروق خونی بدن و عصب ها وجود دارد. در این قسمت است که دندان ها تغذیه می شوند و حس را دریافت می کنند و به دیگر دندان ها می رسانند. پالپ دندان در قسمت میانه دندان قرار گرفته است که این فضا را کانال ریشه می گویند. کانال ریشه جهت آن دسته از درمان های دندان پزشکی می باشد که دندان پزشکان در مورد التهاب یا آسیب دندان، به درمان کردن در این منطقه می پردازند. اندودنتیست ها یا متخصصان ریشه دندان دندانپزشکانی می باشند که آموزش های بیشتری دریافت کرده اند. کلیه دندان پزشکان عمومی می توانند مشکلات مرتبط با مشکلات اندو را مشخص کنند و درمان نمایند. اکثر کانال های ریشه نزد متخصص اندودنتیست درمان می شود اما در زمان هایی به علت پیچیدگی هایی که در شرایط بیمار وجود دارد، در این صورت دندان پزشک بیمار را به متخصص ارتودنسی ارجاع می دهد. دندانپزشکان متخصص اندودنتیستآموزش های بیشتری را دیده اند و می توانند در ارائه بهترین طرح های درمانی مربوط به ریشه درمان به خصوص آن دسته از درمانی هایی که پیچیده می باشد بسیار کارامد عمل نمایند.
پوسیدگی دندان شایع ترین مورد و عاملی است که به درمان ریشه دندان نیازمند می شود. زمانی که پوسیدگی در دندان افزایش پیدا کند بدین معنا می باشد که مینای دندان را رد کرده است و به قسمت دنتین دندان رسیده است. در نهایت پالپ دندان را به عفونت و آودگی با باکتری دچار می کند. فضای دندان به علت گرم و مرطوب بودن و بسته بودن آن سبب افزایش باکتری های مضر در دندان می شود و منجر به تورم در بافت های نرم نزدیک می شوند، و در نهایت سبب می شود که بیمار دچار دندان درد گردد. در مواردی بدون وجود پوسیدگی در دندان، درمان ترمیم ریشه دندان در افراد لازم باشد و این در مواردی می باشد که به دندان ضربه وارد شود. به طور مثال در هنگامی که به صورتتان ضربه ای وارد گشته است در حین ورزش یا هر اتفاقی که برایتان افتاده که پس از مدتی کوتاه رنگ دندان هایتان سیاه تر از بقیه دندان هایتان می شود که در نهایت سبب شده است که به درمان ریشه دندان نیازمند شوید. و این نشانه سیاه رنگ در دندان ها می تواند نشانی از در معرض خطر و آسیب بودن پالپ دندان باشد. اندودنتیست ها متخصصانی می باشند که قادر هستند دندان را در جایگاه خود نگه دارند.
بنده در کار درمانی و طبابت همواره نهایت سعی و تلاش خود را کرده ام تا علاوه بر بهترین نتیجه درمانی، محیط و فضایی آرام و بدون استرس را برای بیماران خود به ارمغان بیاورم. شما گرانقدران جهت امر طبابت و رزرو نوبت خود می توانید با آدرس درج شده در زیر مراجعه و تماس حاصل فرمایید.

مشخصات
  • جنسیت مذکر
  • وابسته به کلینیک دولتی
  • تجارب / مهارت ها متخصص اندودونتیست
  • دانشگاه
  • رشته تحصیلی دندانپزشکی
  • گواهینامه ها
  • پست های مدیریتی
  • مقطع تحصیلی بورد تخصصی دکترا
  • کلمات کلیدی دکتر آرش شهروان متخصص دندانپزشکی اندودنتیکس یا ریشه دندان (پریودنتولوژی) (دارای بورد تخصصی) ، درمان ریشه دندان (عصب کشی) ، فلوشیپ و مسترشیپ، ترمیم و زیبایی دندان ، سفید کردن دندان، ساییدگی دندان، تغییر اندازه دندان، روکش دندان، ترمیم دندان شکسته، مرتب کردن داندان، جرم گیری دندان، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، ارتوسرجری، ناهنجاری دهان و دندان، عصب کشی، بلچینگ، لمینت، منظم کردن دندان ها، خدمات دندانپزشکی زیبایی، آموزش بهداشت دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند، بستن فضا های بین دندانی، ارتودنسي بزرگسالان، ارتودنسي شفاف، ارتودنسی براکت شفاف، ارتودنسی ثابت و متحرک ، ارتودنسی دیمون ، جراحی سینوس فک، درمان فاصله های بین دندان، درمان چرخش و نا مرتبی دندان ها، ورم دندان، ارتودنسی نامرئی ، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، پروتز ثابت و متحرک، جراحی دندان های نهفته، درمان مال اکلوژن پروتز ثابت و متحرک، طراحی لبخند، ترمیم دندان با اشعه، جرم گیری دندان ها و سفید کردن دندان ها، جراحی دندان های نهفته، عقل، جراحی لثه در مطب دندانپزشکی، متخصص ارتودنسی، متخصص دندانپزشکی جراحی لثه و کاشت ایمپلنت.
تخصص ها
  • دندانپزشک
تصویر
دکتر آرش شهروان
دندانپزشک
(5)

E-Teb.com © Copyright 2016 دندانپزشکان. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر