منو
X

تصویر
دکتر آذین تقی زاده گنجی
دندانپزشک
(0)
آمار این متخصص
(0) رای
0%

دقت

0%

مفید بودن

0%

دانش و مهارت

0%

رفتار بالینی

0%

وقت شناسی

0%

هزینه اقتصادی

توضیحات پروفایل
  

بنده دکتر آذین تقی زاده گنجی متخصص دندان پزشکی کودکان و نوجوانان و دارای بورد تخصصی این رشته می باشم. در اینجا قصد دارم جهت آشنایی والدین توضیحاتی در ارتباط با مکیدن انگشت و توصیه هایی در این موضعبه والدین گرامی ارائه دهم. در بسیاری از کودکان عادت مکیدن شست در دوران نوزادی و یا اوایل دوران کودکیشان وجود دارد. بسیاری معتقدند که مکیدن انگشت دست ناشی از برآوردن نیاز های روانی و جسمی در ارتباط با تغذیه کودک و نوزاد می باشد. عادت مکسیدن شست یک واکنش رفتاری معمولی برای کودکان دانسته می شود و گفته شده است که آن ها این عادت را در ۲۴ ماهگی الی ۳۶ مااگی ترک می کنند. این عادت البته در جنس مونث بیشتر دیده می شود مضاف بر آن حتی درخانواده هایی با تحصیلات بالا و سطح درآمدی مرفه بیشتر دیده شده است.
عادت مکیدن دندان ها در هنگامه دورانی که دندان های دائمی شروع به رشد کردن می کنند به طور کامل از میان می رود اما کودکانی نیز هستند که به انجام این کار را مقاومت می کنند که اگر این عادت در کودکانی که دتدان های دائمی آن ها رشد کرده وجود داشته باشد سبب مختل شدن رشد در فکین و منظم بودن دندان ها نیز می شود و در این صورت امکان دارد که دندان پزشک درمان ارتودنسی را در جهت منظم کردن دندان ها و بهبود ساختار فکین کودک تجویز نماید. تاثیر گذاری این عادت نیز بستگی به تعداد تکرر این عادت در روز و طول مدتی که کودک دست های خود را می مکد، دارد. اگر تعداد تکرر و طول مدت این عادت زیاد شود سبر می شود دتدان های فک بالا به سمت جلو هدایت شوند و دندان های فک پایین نیز به سمت عقب هدایت گردند. از طرفی از رشد بعضی از دندان ها نیز اجتناب می کند. اما خبر خوب این که اگر کودک پیش از رشد دندان های دائمی عادت مکیدن را از سر بیندازد، تغییرات دندانی نیز خود به خود حل خواهد شد.
هم چنین استفاده کردن طولانی مدت از پستانک در کودکان مانند مکیدن انگشت دست تاثیرات مخربی بر روی رشد فکین و نظم در دندان ها دارد. به علت گسترش بیشتر پستانک در درون دهان در نتیجه زبان به کف دهان هدایت می شود و فشار سبب باریک شدن قوس فک بالای دهان می گردد و در نهایت نظم و ترتیب در دندان ها و رابطه میان دندان ها و فکین پایین می آید. در قیاس با پستانک های معمولی و پستانک هایی که ارتودنتیک یا ارتودنسی گفته می شود هیچ گونه تفاوتی در میزان ایجاد مشکلان فکی و دندانی در آن ها وجود ندارد.
ما پیشنهاد داریم که عادت شست را با مکیدن پستانک جایگزین نمایید. زیرا کودکان حداکثر تا سن ۴ یا ۵ سالگی از پستانک استفاده نمی کنند اما اگر به مکیدن انگشت عادت داشته باشد امکان دارد این عادت بیشتر هم طول بکشد. مکیدن پستانک به دلیل فشاری که کودک در میان هم سالان خود احساس می کند بسیار کم از سال های پیش دبستانی ادامه پیدا کرده است. بنابراین بهتر است عادت مکیدن با پستانک به جای انگشت جایگزین شود زیرا ترک کردن عادت پستانک بسیار راحت تر از انگشت است و مکیدن انگشت به زمان بیشتری برای ترک کردن نیاز است.

مشخصات
  • جنسیت مونث
  • وابسته به کلینیک خصوصی
  • تجارب / مهارت ها متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان
  • دانشگاه
  • رشته تحصیلی دندانپزشکی
  • گواهینامه ها
  • پست های مدیریتی
  • مقطع تحصیلی بورد تخصصی دکترا
  • کلمات کلیدی دکتر آذین تقی زاده گنجی متخصص دندانپزشکی کودکان و نوجوانان (دارای بورد تخصصی)، درمان ریشه دندان (عصب کشی) ، فلوشیپ و مسترشیپ، ترمیم و زیبایی دندان ، سفید کردن دندان، ساییدگی دندان، تغییر اندازه دندان، روکش دندان، ترمیم دندان شکسته، مرتب کردن داندان، جرم گیری دندان، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، ارتوسرجری، ناهنجاری دهان و دندان، عصب کشی، بلچینگ، لمینت، منظم کردن دندان ها، خدمات دندان پزشکی زیبایی، آموزش بهداشت دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند، بستن فضا های بین دندانی، ارتودنسي بزرگسالان، ارتودنسي شفاف، ارتودنسی براکت شفاف، ارتودنسی ثابت و متحرک ، ارتودنسی دیمون ، جراحی سینوس فک، درمان فاصله های بین دندان، درمان چرخش و نا مرتبی دندان ها، ورم دندان، ارتودنسی نامرئی ، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، پروتز ثابت و متحرک، جراحی دندان های نهفته، درمان مال اکلوژن پروتز ثابت و متحرک، طراحی لبخند، ترمیم دندان با اشعه، جرم گیری دندان ها و سفید کردن دندان ها، جراحی دندان های نهفته، عقل، جراحی لثه در مطب دندان پزشکی، متخصص ارتودنسی، متخصص دندان پزشکی کودکان و نوجوانان.
تخصص ها
  • دندانپزشک کودک
تصویر
دکتر آذین تقی زاده گنجی
دندانپزشک
(0)

E-Teb.com © Copyright 2016 دندانپزشکان. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر