منو
X

تصویر
دکتر آتوسا میر دامادی
دندانپزشک
(0)
No comments found.
آمار این متخصص
(0) رای
0%

دقت

0%

مفید بودن

0%

دانش و مهارت

0%

رفتار بالینی

0%

وقت شناسی

0%

هزینه اقتصادی

توضیحات پروفایل
  

بنده دکتر آتوسا میر دامادی متخصص دندان پزشکی کودکان و نوجوانان و دارای بورد تخصصی این رشته می باشم. بنده دوره تخصص خود را از دانشگاه تهران با موفقیت به اتمام رسانیدم و پس از آن شروع به کار طبابت و درمان کودکان در حوزه دندان پزشکی کردم. در اینجا قصد دارم جهت آشنایی والدین توضیحاتی در ارتباط با پوسیدگی دندان نوزادان ناشی از شیر خوردن شبانه در دندان پزشکی کودکان به والدین گرامی ارائه دهم.
پوسیدگی دندان نوزادان ناشی از شیر خوردن شبانه : زمانی که نوزادان و کودکان در شب شیر بخورند عامل و زمینه ی اصلی برای ایجاد پوسیدگی در دندان هایشان بخصوص دندان های جلو و بالا فراهم می شود و این اتفاق به دیگر دندان هایشان نیز سرایت می کند. در ایجاد پوسیدگی دندان ها عوامل بسیاری نقش دارند اما علتی بسیار رایج در این میان نوشیدن نوشیدنی های شیرین به کرات و به صورت طولانی می باشد. به خواب رفتن کودک به همراه شیشه شیر که حاوی شیر، آبمیوه و یا هر مایع شیرین دیگر حاوی قند باشد، موجب پوسیدگی دندان ها در مدت زمان بسیار کوتاهی خواهد شد. پوسیدگی دندان ها بدین شکل با سرعت زیادی گسترش و پیشرفت می کند و زمینه های ایجاد عفونت، آبسه و درد دندان را برای کودکان ایجاد می کنند. شیر خوردن کودکان در هنگامه شب و زمان خوابیدن آن ها می بایست در حین رویش اولین دندان هایشان که معمولا در ۶ ماهگی نوزادان می باشد، به اتمام برسد. اگر والدین به این نکته مهم توجه کنند در پیشگیری و جلوگیری از ایجاد پوسیدگی در دندان های کودکانشان بسیار نقش مهمی را ایفا می کنند. پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان: پوسیدگی دندان بیماری عفونی در دهان می باشد که بوسیله باکتری هایی که درون بزاق مادران وجود دارد به نوزاد منتقل می شود و از دلایل پوسیدگی دندان های نوزادان به شمار می رود. این انتقال بزاق بدین صورت می باشد که زمانی که مادر کودک قاشق و یا پستانک کودک خود را قبل در دهان گذاشتن خود آن را امتحان می کند عامل و زمینه انتقال باکتری هایی که موجبات پوسیدگی دندان ها برای نوزاد است را ایجاد می کنند پس مادران می بایست به این نکته بسیار مهم توجه کنند و از این کار به عنوان یک عادت دست بکشند. بعد از این که مادران به نوزاد خود شیر دادند بلافاصله بوسیله یک گاز تمیز و مرطوب و یا دستمالی تمیز سعی کنند لثه نوزاد خود را به آرامی تمیز نمایند. پس از این که نوزاد اولین دندان های شیری اش از لثه ها بیرون آمدند می بایست در این زمان بوسیله یک مسواک با موهایی نرم و با سر کوچک دندان های وی را با اب تمیز کرد اما پس از این که بسیاری از دندان های شیری خود را درآورد که معمولا تا سن سه سالگی این اتفاق می افتد با مسواک نرم و مخصوص کودکان با مقادیر کمی از خمیر دندان فلوراید دار به ارامی دندان های کودک را مسواک بزنید. مقدار خمیر دندان که روی مسواک به کار می گیرید می بایست بسیار کم و مقدار آن در اندازه بسیار کم و در حد دانه برنج باشد. اولین معاینات دندان پزشکی باید در رویش اولین دندان شیری کودکان اتفاق بیافتد یعنی در سن پیش از یک سالگی کودک. توجه و به کار بستن توصیه هایی که دندان پزشک به والدین ارائه می دهد سبب می شود تا کودک شما چه در زمان کودکی و در دوران بزرگسالی از دندان هایی سالم برخوردار باشد. در صورت تمایل به ارتباط با من و بهره مندی از خدماتم در زمینه های نام برده می توانید با تعیین وقت قبلی به مطب اینجانب مراجعه فرمایید.

مشخصات
  • جنسیت مونث
  • وابسته به کلینیک خصوصی
  • تجارب / مهارت ها متخصص دندان پزشکی کودکان و نوجوانان
  • دانشگاه
  • رشته تحصیلی دندانپزشکی
  • گواهینامه ها
  • پست های مدیریتی
  • مقطع تحصیلی بورد تخصصی دکترا
  • کلمات کلیدی دکتر آتوسا میر دامادی متخصص دندانپزشکی کودکان (دارای بورد تخصصی)، درمان ریشه دندان (عصب کشی) ، فلوشیپ و مسترشیپ، ترمیم و زیبایی دندان ، سفید کردن دندان، ساییدگی دندان، تغییر اندازه دندان، روکش دندان، ترمیم دندان شکسته، مرتب کردن داندان، جرم گیری دندان، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، ارتوسرجری، ناهنجاری دهان و دندان، عصب کشی، بلچینگ، لمینت، منظم کردن دندان ها، خدمات دندان پزشکی زیبایی، آموزش بهداشت دهان و دندان، اصلاح طرح لبخند، بستن فضا های بین دندانی، ارتودنسي بزرگسالان، ارتودنسي شفاف، ارتودنسی براکت شفاف، ارتودنسی ثابت و متحرک ، ارتودنسی دیمون ، جراحی سینوس فک، درمان فاصله های بین دندان، درمان چرخش و نا مرتبی دندان ها، ورم دندان، ارتودنسی نامرئی ، جایگذاری ایمپلنت دندانی و لمینیت، پروتز ثابت و متحرک، جراحی دندان های نهفته، درمان مال اکلوژن پروتز ثابت و متحرک، طراحی لبخند، ترمیم دندان با اشعه، جرم گیری دندان ها و سفید کردن دندان ها، جراحی دندان های نهفته، عقل، جراحی لثه در مطب دندان پزشکی، متخصص ارتودنسی، متخصص دندان پزشکی کودکان.
تخصص ها
  • دندانپزشک کودک
تصویر
دکتر آتوسا میر دامادی
دندانپزشک
(0)

E-Teb.com © Copyright 2016 دندانپزشکان. تمامی حقوق محفوظ است.

دکتر - مشاوره خانواده - پزشک - مشاوره آنلاین - شماره دکتر